Skutan idag

Vart inte grönan, pallar inte förklara varför. Iaf, åkte till skutan vid 9-tiden, och Yasamin (Hilda), Tildah (Finess) och Rebecca (Zephyr) red. Gick och snackade lite med Carro och bestämde att jag skulle rida Day vid 2-tiden.

Gick ner och hjälpte Rebecca lite på volten för att fördriva tiden, fotade också såklart och jag fick en del bra bilder faktiskt. Mathilda red Finess grymt bra, det såg riktigt bra ut mot slutet!

Rebecca och Zephyr

Tildah och Finess

Efter dem kom Michelle (Aurora) och Ebba (Pinglan) ner och skulle rida, så jag instruerade Michelle lite och hjälpte Ebba med galoppen så hon blev aparg sen för då hade hon ont i rumpan hehe (a)

Det såg bra ut för båda! Aurora gick verkligen jättefint för Michelle och Ebba fick till galopperna bra :)

 

Michelle och Aurora

Ebba och Pinglan

Efter det åt jag lunch och snackade lite med tjejerna, sen vid kvart över 1 tog jag in hästen som såklart stod längst ner i hagen och började borsta på henne. Lika mysig som vanligt <3

Red barbacka i en timme och hon var riktigt fin idag! Jobbade stundvis i skritt och trav, galoppen var snabb men inte rusig. På slutet började hon bråka och lätta väldigt mycket fram och slänga med huvudet, men tillslut lugnade hon sig och hittade tilbaka till samarbetet från innan och då släppte jag tyglarna och började skritta av.

Kändes super, kort sagt ;) Orkar inte leta upp nån bild, får ta det imorn.

Fixade ponnyskrället, sen gick jag ner till volten och kollade när Emma (Brisk), Emma (Aurora), Hanna (Goliat), Michelle (Finess) och Ebba (Finess) red. Gick bra för alla! Bilder kommer.

Imorgon rider jag Aurora på morgonen, Day efter lunch och efter jag kommit hem åker jag och mamma och shoppar, nice.

 

Vi hörs imorgon kväll :)

Skrev inte på bilderna idag, men ni vet vad som gäller - kopiering är strikt förbjuden och endast ryttarna påå bilderna får använda bilderna. All kopiering faktureras!

 


Kommentarer
Postat av: Linda

hej! Riktigt fin blogg med snygga bilder! :)

2010-09-12 @ 20:46:04
URL: http://flygandehestarna.blogg.se/
Postat av: Linda

Finess är verkligen en trevlig häst, men det är ju alla sindarves hästar! ;) Ska dit och jobba nu i höst så följ oss gärna på bloggen och se hur det är där :)

2010-09-12 @ 20:52:21
URL: http://flygandehestarna.blogg.se/
Postat av: Emilie

Vilka fina bilder du har tagit. :) Tycker om bilden på Finess och Matilda. ;)

2010-09-15 @ 18:58:17
URL: http://ekphoto.blogg.se/
Postat av: Rebecca Norlin

jag kan ju fann inte rida!!

2010-09-25 @ 17:46:19
URL: http://mittlivsomenstoltstalltjej.blogg.se/

Kommentera!

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Mail: (Publiceras inte ;))

Blogg/hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0