Snabbgenomgång av veckan!

Tisdag: Jag, pappa och Emil drog iväg till skönaste Italien, mellanlandade i Tyskland och fick vänta 5 timmar på flygplatsen men sen drog vi vidare och vid 7 var vi framme. Vi gick runt och kollade, åt SUPERGOD pizza och sen kröp vi ner i sängarna för alla tre var aströtta.

Onsdag: Vi gick runt i Rom och kollade runt i butiker och så, nästan bara märkesaffärer som Zara, Georgio Armani, Gucci, LV, you name it. Alltså allmänt (svin)dyrt så det vart inga inköp! Vi passerade Fontana di Trevi också, ascool fontän faktiskt, bilder kommer när jag har redigerat :) På kvällen drog vi ut på resturang igen och det gick på typ 1500:-, kvällen innan gick det på 300 liksom för 3 pers.. Pappa klagade lite men det var inte så mycket att göra åt saken, gott var det :P

Torsdag: Vi drog till Colusseum, en 'byggnad' som byggdes för aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaslänge sen. Coolt att se faktiskt även om man fick jävligt ont i fötterna! Vi drog sen vidare till en mindre djurpark där jag faktiskt fick ganska många grymma pics, visar som sagt bilder senare.

Fredag:
Vi gick upp typ 7 för att åka in till Vatikanstaten. Rätt tråkigt, om jag ska vara ärlig.. Stod först i kö i en timme för att komma in i museeumet, och väl där inne var det bara att gå gå och gå. Såg några intressanta saker (och en mumie som enbart var äcklig) och sen massa tavlor och sånt. Som sagt, rätt tråkigt :P
Vi gick sen till kyrkan, världens näst största, och jag lackade lite hehe.. orkar inte skriva om det här :) Aja där var vi ett tag, såg några no-lifers som satt och grät vid påvens grav och bla bla, tråkigt var det iaf! Gick runt lite i orådet och hittade en jättestor kamerabutik, tänkte köpa ett objektiv men det fick bli ett batterigrepp istället, rekommenderas! Åkte sen till hotellet, gick ut och åt och sen gick vi och lade oss, skulle ju upp tidigt som fan dagen efter.

Lördag: Gick upp vid halv 4 typ och det var jobbigt vill jag lova. Åkte taxi till flygplatsen och det gick i 190 (!!!!!!!!) km i timmen, inte alls fort, nej nej. Sov bort hela vägen hem så det var skönt! Var hemma i en halvtimme och bytte om och så, sen drog jag till Skutan och träffade alla små vänner som jag har saknat som in i helvete <3 Red Daylight i skogen och haha det gick fan fortare än taxin. Hoppade några skutt över stockar också, grym ponnie!
Btw, Fanny - Goliat och Aci - Lydia passar så fucking bra, helt jävla sjukt alltså! Bilder kommer som jag sagt nu 140 gånger :)

Söndag:
Drog till Skutan vid 10 över 8 efter att ha försovit mig, haha. Red Kemir (HAHAHAHAHHAHAHA) och seriöst, dissa INTE den hästen alltså! Visst han är typ 1 meter i manken men fyfan vilken cool häst. Snabb och pigg som fan, hoppade en stock på 45-50 cm och jävlar vad grym han är! Hade askul, speciellt på hoppstigen men upp för jordhögarna stack han och jag har inte skrattat och mått så bra på evigheter. Jag älskade det med Daylight också men med Kemir.. det fick mig att komma ihåg de gamla tiderna, hur bra jag mådde då och att det inte är omöjligt att komma dit igen. Kort sagt - det var så mysigt att få rida honom igen och jag längtar verkligen till imorgon då jag får rida honom igen tillsammans med Maria och Daylight.
Iaf jag åkte hem, duschade, åt, och nu har jag - Fanny håll i hatten förfan! - städat rummet!
Rensade bort en massa, och är inte helt klar, men jag har hållt på nu i typ 3 timmar och jag är trött så jag orkar inte mer idag, får nog bli imorgon efter stallet.

Mika messade mig idag och frågade om jag ville rida med henne, och jag fattade nada men sen sa hon att jag kunde rida Diakon och visst sa jag ja, kul att hitta på nåt med henne! Lär väl bli massa Twilight-snack, gissar jag (a) Så det blir Skutan vid 8, sen blir jag upphämtad vid 2 på Skutan och då bär det av till nästa stall, sen tillbaka till Skut igen för att rida Kemir. Kul, från att rida storhäst på 1,56 till en shettis på 1,00 typ..? Haha kommer bli knasigt :P Får se om kameran hänger med till andra stallet, ska fråga Mika om det ens är någon idé först :)

Nu ska jag nog logga ut och fortsätta kolla på Mr. Ögongodis för att sen försöka lägga mig i lagom tid.. Vi får se hur det går! Bloggar mer imorn, och ska försöka ladda upp pics, jag lovar! <3

Från vänster; Jag & Neff, Muppiiiis, Mika & Shampiz.

Såg bilden i arkivet så jag tog den, pallade inte leta efter nån annan xP Ni får nya bilder om jag tar med kameran!


Nu:

Och han ska kanske spela Jared om The Host blir film..
oh my ian, I'm in heaven!


Kommentarer
Postat av: Rebecca Adnell

muppis äger allt :)

du får ge en morot till min älskling. vart i stallet hela veckan, känns skumt att inte åka dit imorn ;o :(

2010-08-16 @ 00:43:00
URL: http://rebeccaadnell.blogg.se/
Postat av: Rebecca Adnell

och muppis blir arg om du inte lägger upp bilder imorn! :o <3

2010-08-16 @ 00:45:25
URL: http://rebeccaadnell.blogg.se/
Postat av: Bella

Då är vi två! ;)

2010-08-16 @ 10:09:00
URL: http://ventusfilius.blogg.se/
Postat av: Lina

Sv: Vad bra, då fick jag veta att den var.. grym :D (a) tack för den! :D

2010-08-17 @ 23:03:04
URL: http://nero.blogg.se/

Kommentera!

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Mail: (Publiceras inte ;))

Blogg/hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0