<3

Om hoppningen igår då!

Vi började med skritt och trav över bommar och hon kollade knappt på bommarna ens, så det var ju ingen fara.
Efter det hoppade jag några skutt på typ 20 cm (fast hon hoppade väl snarare alla hinder med 50 cm marginal haha) och det var inga problem det heller. Maria höjde sen till kryss på 30-40 cm och det gick super det med, trav och galopp.
Hon la sen upp bommen så hindret blev typ 50-60, och då fegade jag vilket Day såklart kände. Hon stannade så jag åkte av på fötterna en gång, då sänkte vi igen för att hon inte skulle bli mer osäker pga mig.

Det gick bättre, och vi hoppade, Day blev liiite för glad så hon satte igång och bockade direkt efter hindret och självklart hamnar jag på backen hahaha. Skitont i baken gjorde det men jag satt bara och asgarvade innan jag lyckades ta mig upp. Hoppade några gånger till utan problem och sen gav vi oss när det gick så bra, vi ville inte pressa lyckan, hon har ju trots allt inte hoppat på mer än ett halvår.

Kort sagt, jag blev otroligt stolt över min lilla häst - jag trodde inte det skulle gå så bra! Dessutom hade hon ett jävligt skönt tempo, i samtliga gångarter. Det kändes verkligen som den häst jag red för nästan ett år sen igen, bra tempo, fina språng, super sammarbete för hon lyssnade så sjukt bra. Det negativa kom från mig, inte henne.



Första 'avramlingen'

Hahahaha precis efter busis kastade av mig


Älskar dig finaste <3

Bilderna är fotade av Sara Persson och Jennifer Agerberg ©


Kommentarer
Postat av: Rebecca Adnell

Gillar första avramlingen där, den ser snygg ut! :D

2010-08-24 @ 08:39:05
URL: http://rebeccaadnell.blogg.se/
Postat av: Julia

Söta tillsammans :)

2010-08-24 @ 17:59:07
URL: http://jwester.blogg.se/

Kommentera!

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Mail: (Publiceras inte ;))

Blogg/hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0